Donderdag 29 mei: onderweg Ė thuis

De tweede vlucht hadden we ook weer zoín geluk, we zaten weer met zijn tweetjes in het rijtje van drie! Dat waren dus drie etappes van de vier waarin we alleen zaten, niet slecht! Dit vliegtuig had weer een gewoon ouderwets scherm in de stoel, en het was een rustige vlucht maar we hebben weinig geslapen. Ik ben uiteindelijk maar een heel seizoen van The Big Bang Theory gaan kijken, wat een heerlijk tijdsverdrijf was al kreeg ik wel een paar keer op mijn kop van Hans dat ik zo hard aan het lachen was! Blijkbaar was ik de rest van het vliegtuig een beetje aan het storenÖ

Na een lange vlucht, een tijdsverschil van 10 uur en twee dagen onderweg te zijn geweest kwamen we eindelijk rond 6 uur vanochtend Nederlandse tijd op Schiphol aan. Na alle routines doorlopen te zijn hebben we onze bagage opgehaald en werden we al gauw gebeld door de eigenaar van de van te voren geregelde taxi-service dat hij er zo aan zou komen. Ideaal! Hij bracht ons vlotjes naar huis; het is altijd weer even wennen om in het Nederlandse verkeer te zitten, zeker als je net 3.5 weken op zulke rustige wegen gereden hebtÖ Eenmaal thuisgekomen wilde de taxi-chauffeur al haast vertrekken zonder betaling, omdat hij in zijn hoofd had dat we op de heenweg het hele bedrag hadden betaald. Dat was dan wel een hele goedkope taxi-rit geweest! Maar Hans legde uit dat we toch nog echt moesten betalen en daar was hij wel dankbaar om natuurlijk.

We waren al rond een uur of 8 thuis, maar ja we liepen natuurlijk nog vreselijk te stuiteren van het tijdsverschil en alle adrenaline van de reis. Dus we hebben gelijk de spullen al gedeeltelijk opgeruimd en lekker lang gedoucht, schone kleren aangetrokken en toen gelijk naar Hans zijn moeder op de koffie. Dat werd nog erg gezellig want het was Hemelvaart dus er kwamen ook anderen mensen op bezoek. We boden aan om haar ís avonds mee te nemen naar een restaurantje want wij wilde niet koken vanavond, en dat leek haar wel wat dus ís avonds zijn we lekker met zín drietjes uit eten geweest. Daarna vroeg naar bedÖ

We zijn nog vier nachten lang op rare tijden wakker geworden met honger of klaarwakker, en we zijn wel een week doodmoe geweest van de toch wel zware reis in Nieuw Zeeland en de flinke jetlagÖ Maar het was een mooie reis en we zijn blij dat Nieuw Zeeland niet meer zoín mythische aura heeft; we zijn er geweest!