We wilde al jaren met een vrachtschip meevaren (als betalende passagier, niet als dekjongen...), en in 2015 kwam het precies goed uit met een aantal dingen op het werk en kroonjaren privé om van januari tot juni dan eindelijk onze vrachtschipcruise rond de wereld te maken!


Onze keuze viel op de Rickmers "Round-The-World Pearl String Service" (een vloot van heavy lift general cargo schepen die, volgens een 14-daagse dienstregeling, achter elkaar oostwaarts de wereld rondvaren volgens een min of meer vaste route). Maar sinds er wat incidenten in piratenwateren waren, worden er vanaf 2011 geen passagiers meer toegelaten op het stuk van Genua tot Singapore. Dat moest dus op een ander schip. Onze route was dus van Zeebrugge naar Singapore varen aan boord van een schip van de CMA CGM rederij, in Singapore overstappen, en dan vanuit Singapore de rest van de wereld rondvaren richting Antwerpen met de Rickmers rederij. Voor vertrek baalde we eigenlijk wel een klein beetje dat we nu dus niet de hele route op een en hetzelfde schip konden doen.


Uiteindelijk was het juist een geweldige ervaring aan boord van op twee totaal verschillende schepen te zijn, en waren we heel blij dat we zowel de indrukwekkend machinale container-vrachtwereld hebben meegemaakt, als de meer handmatige, maatwerk "general cargo" wereld! We hebben ervan genoten en, al heb je natuurlijk altijd je mindere dagen en was de "Grote Oversteek" soms wel een klein beetje zwaar, we hebben ons eigenlijk geen dag verveeld!


Op deze site vind je onze foto's, verslagen, filmpjes en ervaringen van deze bijzondere, indrukwekkende en leuke reis.


En op de Rickmers Seoul was het uiteindelijk zo leuk en zo gezellig, dat toen ze 5 maanden na onze thuiskomst, november 2015, wéér in Antwerpen waren, we "op de koffie" zijn geweest bij "ons" schip en "onze" kapitein! Die foto's vind je HIER.

free counters