28/2: Wilpena Pound, 0km

Hans heeft niet vermeld dat hij voor het eten nog zijn record heeft verbroken in (dx-ball natuurlijk) en als enige voor de tweede keer het spel helemaal uitgespeeld heeft. Fanatiek? NeuhÖ

De film die we uitkozen gisteren was ďGarden StateĒ, een beetje vreemde film zonder echt begin of einde. Wel mooie stukken erin, zeker een paar stukken die mij raakte, maar het kabbelde een beetje voort. Hmmm, ik denk toch echt dat we wat meer in de stemming waren voor een actiefilm. Daarna hebben we nog een beetje naar wat muziek geluisterd voordat we besloten naar bed te gaan. Maar eerst nog even naar de wcÖwe hebben maar hard doorgelopen want de batterijen van de zaklamp beginnen een beetje op te raken.

Ik heb vannacht slecht geslapen, en flink gedroomd Ė ik werd zelfs wakker van een enge droom op een gegeven moment. En vanochtend werd ik met hoofdpijn wakker. Bah. Hans stelde voor om vanochtend vroeg Ė het was zeven uur en we waren allebei al wakker Ė maar op de geplande wandeling te gaan, dan zouden we nog de hele dag voor ons hebben en zou het niet te warm worden. Dus om half acht waren we al op pad! Het was een lekkere wandeling van een uurtje of drie totaal, en het was maar goed ook dat we vroeg gingen wandelen want het was toen al warm. We hebben de Wangarra Lookout Hike gelopen, een hele mooie wandeling die heel makkelijk begint in een bebost rivierdalletje en dan geleidelijk de heuvel op klimt, tot een paar uitkijkpunten over Wilpena Pound die echt op de rots zijn geplakt. In het begin liepen we nog over van alles en nog wat te praten, maar op een gegeven moment ga je je adem toch sparen voor het klimmen. Je kan bij de uitkijkpunten echt het bassin inkijken, het leek een beetje op een grote krater met aan een kant een natuurlijke opening. Een hele mooie wandeling en tegen half elf waren we al weer terug.

Inmiddels een uurtje later en we hebben al weer een kopje soep achter de kiezen, ik heb de ravage van vanochtend in de camper een beetje opgeruimd, Hans heeft de stoeltjes weer buitengezet en we zitten al weer buiten te genieten en te kijken en luisteren naar de vogels. Met name de zuchtende en mopperende kraaien zijn nu heel actief, en verzuchten wat af! Het is echt een grappig geluid, een heel klagelijk ahh ahh ahh ohhhhhh :)

Liefs

Jooske

We hebben echt een leuke wandeling gemaakt vandaag en het fijne is dat je de hele dag daarna zo lui kunt zijn als je wilt. Want je bent immers al actief geweest. Ik heb vanmiddag nog een heerlijk dutje gedaan en het duurde niet lang of Jooske kwam ook naast me liggen. Daarna ben ik gaan douchen en heb een tijdje zitten lezen buiten. Op een gegeven moment kwam er een vrij grote kangoeroe op een tiental meter langs gehupt. Het is echt lachen met die beesten hier. Ze trekken zich niks van iemand aan en liggen gewoon op een paar meter afstand van tenten en campers te luieren. Wel houden ze een minimale afstand van 1 a 2 meter aan als je probeert hen te benaderen. Gelijk dat ze hebben.

We hebben net nog een stukje gewandeld (ja, ja) en zijn nu naar binnen gegaan om de muggen te ontwijken. We zijn er echter nog steeds niet achter of deze muggen nou ook daadwerkelijk steken. We hebben nog geen van beiden een bultje terwijl er toch veel (kleine) mugjes zijn. Terwijl in West-AustraliŽ je lek gestoken werd door die krengen.

We gaan vanavond maar weer een film kijken Batman begins. Jooske is thee aan gezeten en ik ga de bioscoopzaal in orde brengen.